Pirmąjį 2021 m. pusmetį pasaulinių elektromobilių pardavimai išaugo 160%

Naujausioje ataskaitoje apie pasaulinę elektromobilių rinką skaičiuojama, kad per pirmąjį 2021 m. pusmetį visame pasaulyje buvo parduota 2.6 milijono elektromobilių, tai yra 160% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Elektromobiliai apima visiškai elektrines transporto priemones ir įkraunamas hibridines elektrines transporto priemones. Elektromobilių pardavimų augimas gerokai viršijo visos pasaulinės automobilių rinkos augimą, kuris išaugo 26%, o paklausa sugrįžo, nes daugelyje rinkų sušvelnėjo COVID-19 apribojimai, nors bendras automobilių pardavimas vis dar nesiekia pardavimų lygio prieš pandemiją.

Didelė elektromobilių paklausa išliko iki 2021 m., ypač dviejose pirmaujančiose rinkose - žemyninėje Kinijoje ir Europoje. Pirmąjį 2021 m. pusmetį Kinijoje buvo parduota 1.1 milijono elektromobilių, tai sudaro 12% visų ten parduodamų lengvųjų automobilių. Europoje buvo parduota 1 milijonas elektromobilių, kurie sudaro 15% naujų automobilių rinkos. Elektromobilių pardavimas dviejose rinkose sudarė 87% visų elektromobilių pardavimo visame pasaulyje. Palyginimui, JAV elektromobilių rinka ir toliau atsilieka. Pirmąjį 2021 m. pusmetį JAV buvo parduota 250 000 elektromobilių, o tai sudaro tik 3% naujų automobilių.


Kinija yra didžiausia elektromobilių rinka

„Elektromobilių paklausa žemyninėje Kinijoje išlieka didelė. 2021 m. Pirmąjį pusmetį buvo parduota 1,1 mln. - beveik tiek pat, kiek buvo parduota per visus 2020 m. „Tik 6% automobilių, parduotų 2020 metais žemyninėje Kinijoje, buvo elektromobiliai-tai bus daugiau nei dvigubai daugiau nei 2021 m.

„Tesla“ sėkmė žemyninėje Kinijoje paskatino Kinijos automobilių gamintojus greitai išplėsti savo elektromobilių pasiūlą. Elektromobiliai iš tokių prekių ženklų kaip „Aion“, „BYD“, „Li Xiang“, „NIO“ ir „Xpeng“ parduodami gerai, tačiau šiuo metu mažiausias „Wuling“ „Hongguang Mini EV“ yra pranašesnis už visus kitus rinkoje esančius elektromobilius. Keturi iš 10 geriausiai parduodamų elektromobilių per pirmąjį šių metų pusmetį buvo nedideli miesto automobiliai.

Didelė vartotojų paklausa elektromobiliams ir didžiulės ilgalaikės galimybės, viena sėkmingiausių Kinijos vartotojų technologijų bendrovių „Xiaomi“, pasiūliusi 10 mlrd. USD investicijų, nukreipė dėmesį į Kinijos elektromobilių rinką.

Nenuostabu, kad „Xiaomi“ koncernas domisi elektromobilių rinka, tačiau jei ji nori konkuruoti aukščiausios klasės sektoriuje, ji turi atitikti ar įveikti „Tesla" dėl technologijos ir atitikti ar įveikti konkurenciją - tai nėra lengva su pirmuoju automobiliu“.


Europoje yra didžiausias EV priėmimo lygis
„Kai kuriose Europos šalyse elektromobiliai sudaro daugiau nei ketvirtadalį parduotų naujų automobilių. Norvegija išlieka pasaulinė lyderė, mėgstanti elektromobilius ir parduodanti daugiau nei 80% naujų automobilių. Įmonės plečia savo elektromobilių asortimentą ir siūlo vartotojams didesnį pasirinkimą. Europos Sąjunga nustatė išmetamųjų teršalų normas automobilių gamintojams. Atskiros Europos šalys siūlo vartotojams subsidijas ir užsibrėžė tikslus uždrausti parduoti transporto priemones su vidaus degimo varikliais. Iššūkis automobilių gamintojams yra neatsilikti nuo EV paklausos komponentų trūkumo krizės metu.


JAV vejasi elektromobilių rinką
EV pripažindamas lėtas elektromobilių įsisavinimas JAV. Prezidentas Josephas Bidenas pasiūlė 174 milijardų JAV dolerių investiciją su subsidijomis ir dideliu įkrovimo infrastruktūros įdiegimu, kad „laimėtų elektromobilių rinką“, ir įsipareigojo turėti 40–50 proc. EV iki 2030 m.

Kai vyriausybės įsipareigoja paremti elektromobilių rinką subsidijomis ir investicijomis, vartotojų pasitikėjimas elektromobiliais padidės, bet tai neįvyks per naktį, ypač įvairioje JAV rinkoje. Automobilių gamintojai netrukus ketina pristatyti pirmuosius elektromobilius itin populiariame pikapų segmente JAV. Jei jiems pasiseks, EV suvokimas turėtų greitai pasikeisti.

Nepaisant to, kad visame pasaulyje trūksta komponentų, dėl pandemijos nutrūko gamyba ir ilgainiui susilpnėjo bendra rinka, elektromobiliai ir buvo paklausūs pirmąjį pusmetį.


Žemiau pateikiama penkių automobilių gamintojų padėtis EV rinkos segmente:

„Tesla“ pirmauja pasaulinėje rinkoje užimdama 15% rinkos dalį. Antrųjų metų gamyba Kinijos žemyninėje dalyje pardavimai išliko stiprūs. „Tesla“ buvo aplenkta Europoje, tačiau ir toliau dominuoja JAV.

„Volkswagen“ grupė užėmė antrąją vietą užimdama 13 proc. rinkos dalį Europoje. „VW“ sėkmingai dirbo su savo ID šeimos elektromobiliais. Tačiau pristatęs transporto priemones ankstyviesiems klientams, „VW“, kaip ir daugelis kitų automobilių gamintojų, susiduria su užsakymų skaičiumi ir ilgu klientų pristatymo laiku dėl lustų trūkumo. Kiti grupės prekės ženklai taip pat išplėtė savo EV segmentą.

"SGMW", "SAIC", "GM" ir "Wuling" derinys, užėmė trečią vietą, užimdamas 11% rinkos dalį. Didelė grupės sėkmė buvo „Hongguang Mini EV“ pristatymas Kinijoje.

„BMW Group“ 2021 m. pirmąjį pusmetį užėmė ketvirtąją vietą, užimdama 6% rinkos dalį. „BMW“ ir „Mini“ neseniai pristatė keletą elektromobilių, o jų automobilių segmentų bus daugiau.

„Stellantis“ užėmė penktąją vietą su 6% rinkos dalimi. Bus pristatytos keturios naujos EV platformos, skirtos naudoti 14 grupės prekių ženklų transporto priemonėse. 2021 m. pradžioje „Fiat 500 EV“ buvo sėkmingai paleistas, o keli buvusios "PSA" grupės elektromobiliai padėjo juos parduoti.

Matant tokias tendencijas, automobilių pramonė stipriai keičiasi.


etepalai.lt
Teisinga alyva, teisingoje vietoje, teisingu laiku!