ACEA atstovauja 16 pagrindinių Europos automobilių, mikroautobusų, sunkvežimių ir autobusų gamintojams: „BMW Group“, „CNH Industrial“, „DAF Trucks“, „Daimler“, „Ferrari“, „Fiat Chrysler Automobiles“, „Ford of Europe“, „Honda Motor Europe“, „Hyundai Motor Europe“, „Jaguar Land Rover“, „PSA Group“, „Renault Group“, „Toyota Motor Europe“, „Volkswagen Group“, „Volvo Cars“ ir „Volvo Group“.

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) pasveikino gruodžio 24 d. Paskelbtą Europos Sąjungos (ES) ir Jungtinės Karalystės (JK) susitarimą dėl būsimų prekybos santykių. Šis susitarimas yra didelis įvykis Europos automobilių gamintojams, leidžiantis automobilių sektoriui išvengti katastrofiško „Brexit“ susitarimo poveikio, sakoma ACEA pranešime.

„Nėra jokios kitos pramonės, kuri būtų labiau integruota nei Europos automobilių pramonė, o sudėtingos tiekimo grandinės driekiasi visame regione“, - sakė ACEA generalinis direktorius Ericas-Markas Huitema.

Tačiau ACEA pažymėjo, kad ji negali visiškai įvertinti sandorio pasekmių, kol nebus paskelbta visa techninė informacija. Tik tuo metu bus aišku ar sandoris visiškai atspindės ES automobilių gamintojų ir jų tiekimo grandinių interesus.

„Brexit“ vadinama JK balsavo už pasitraukimą iš ES 2016 m. Ir oficialiai paliko prekybos bloką 2020 m. Sausio 31 d. Tačiau abi šalys sutiko iki 2020 m. Gruodžio 31 d. daugelį dalykų palikti vienodus, kad būtų pakankamai laiko susitarti prekybos sandorio sąlygas. Prekybos sandoris palengvina ES ir JK prekybą, kuri sudaro 49% visos JK prekybos. Jungtinė Karalystė palieka Europos bendrąją rinką ir Europos Sąjungos muitų sąjungą nuo 2021 m. Sausio 1 d.

„Nesuderinto Brexit poveikis ES automobilių pramonei būtų buvęs tiesiog labai neigiamas, todėl mums visų pirma labai palengvėja, kad susitarimas buvo pasiektas dar nepasibaigus pereinamajam laikotarpiui“, - sakė Huitema.

„Nepaisant to, vis dar laukia dideli iššūkiai, nes prekybai prekėmis didelę įtaką darys prekybos kliūtys, atsirandančios dėl naujų muitinės procedūrų, kurios bus įvestos 2021 m. Sausio 1 d.“

Automobilių pramonė, turėdama maždaug 30 000 detalių, naudojamų vieno automobilio gamybai ir dar daug daugiau sudedamųjų komercinių transporto priemonių gamybai, labai priklauso nuo sklandaus ir tinkamo komponentų pristatymo laiku.

Palyginti su šiandienos situacija, derybininkų pasiektas susitarimas sukuria daug daugiau biurokratinių ir reguliavimo naštos automobilių pramonei sakoma ACEA pranešime.

Kasmet tarp ES ir JK parduodama beveik 3 milijonai motorinių transporto priemonių, kurių vertė 54 milijardai eurų (66,3 milijardo JAV dolerių), o detalių - beveik už 14 milijardų eurų (17,2 milijardo JAV dolerių).


etepalai.lt
Teisinga alyva, teisingoje vietoje, teisingu laiku!