Europos Automobilių Gamintojų Asociacija (ACEA), kuri atstovauja 16 pagrindinių Europoje esančių automobilių, furgonų, sunkvežimių ir autobusų gamintojų, paviešino savo nuomonę apie Euro 6 ir Euro VI taršos ribojimo valdymą, kaip svarbią rekomendaciją Europos Komisijos konsultacinei grupei (AGVES).

ACEA teigia, kad nustatant naujo taršos ribojimo Europos Sąjungoje reikalingumą būtina atlikti ateities tikslų studiją ir nustatyti atitinkamą problemos identifikavimo metodą. Bet kokie nauji ribojimai, įvedami Europos Sąjungoje, turi būti pagrįsti balansu tarp investicijų kainos ir geresnės oro kokybės naudos, kurios siekiama, sakoma ACEA pranešime.

Dabartiniai Euro 6 ir Euro VI ribojimai dar turi būti baigti pilnai įgyvendinti Europos Sąjungoje. Nauji CO2 ribojimai paskatins žemos – nulinės taršos naujų transporto priemonių skaičiaus didėjimą, kuris turės reikšmingą įtaką pirminiam taršos sumažėjimui ir geresnei oro kokybei. Jeigu mes tai apjungsime su planais skirtais padėti pramonės atsigavimui po dabartinės krizės, poveikis bus dar didesnis. ACEA nuomone prieš priimant sprendimą dėl naujo taršos ribojimo Europos Sąjungoje reikia įvertinti kaip dabar naudojami ir potencialiai galimi matavimai leidžia vertinti pagerėjusią oro kokybę ir, jeigu būtina, nauju ES nutarimu pašalinti bet kokias likusias spragas ar galbūt naudoti tam tikslui kitas priemones.

Sunkaus transporto priemonės nėra tik didesni automobiliai. Iš tikrųjų, komercinio transporto priemonių verslas, taip pat kaip ir lengvų automobilių, naudojamų komercijoje, yra kitoks. Bet koks būsimas Europos Sąjungos sprendimas turi būti priimtinas visoms transporto priemonėms ir jų verslui, teigia ACEA.

Automobilių gamybos pramonė yra globalus verslas ir naujoms transporto priemonėms taikoma taršos kontrolės technologija tampa panaši visose rinkose. Todėl, bet kokie veiksmai, įvedami Europos Sąjungoje, turi atsižvelgti į globaliai taikomo ribojimo harmonizavimo naudą – tai būtų labai vertinga aktyviai visose rinkose veikiančiai Europos Sąjungos automobilių pramonei.

Bet kokios teisinės priemonės įvedamos ES turi būti nukreiptos į reguliavimo supaprastinimą ir skaidrumą, jos turi pateikti aiškų kelrodį pramonei kada visos jos dalys yra užbaigtos. Kad niekam nekiltų jokių abejonių, per šį laikotarpį komisija turi aiškiai pareikšti, kad dabartinio Euro 6 ir Euro VI ribojimo techninis turinys yra fiksuotas – tokiu būdu pramonė galėtų tęsti „švaresnių“ transporto priemonių tiekimą Europos Sąjungos rinkai.

ACEA komentarai ES komisijos pradinėms konsultacijoms, kurie yra papildantys šį situacijos vertinimą, yra pasiekiami Komisijos interneto svetainėje.

ACEA nariai: BMW grupė, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA grupė, Renault grupė, Toyota Motor Europe, Volkswagen grupė, Volvo Cars ir Volvo grupė.



etepalai.lt
Teisinga alyva, teisingoje vietoje, teisingu laiku!